Articles > Blog

SOCIAL MEDIA REVOLUTION 2011

La gent de Socialnomics (www.socialnomics.net) ha penjat per fi el seu vídeo de la Social Mitjana Revolution actualitzat amb les dades del 2011.

És evident que calia fer-ho, com també ho és que el semestre que ve aquest video i les dades que conté estaran igual de obsolets que els que van venir abans.
Aquí està l'enllaç: http://youtu.be/3SuNx0UrnEo
Els Social Media són un fenomen que no deixa d'avançar. No et permeten relaxar-te i acomodar. Cada dia hi ha avenços. Cada dia hi ha novetats. Qui treballa amb Social Mitjana no es pot permetre el luxe de acomodar-se en una posició, en un mètode i seguir sempre les mateixes directrius de treball. Qui treballa amb Social Media ha d'estar en constant evolució. Innovant. Investigant i, sobretot, mesurant resultats. Però, per sobre de tot, escoltant. La clau de l'Social Media és que tens la possibilitat d'interactuar directament o indirectament amb l'usuari. Això és una cosa que fa 10 anys ho esmentaves i les marques es reien de tu. Es crea un tipus de comunicació bidireccional que cal aprofitar. Tenim la possibilitat de saber exactament a qui ens dirigim. Què, com i per què li agrada a aquest oa aquest altre usuari. Tenim una possibilitat de segmentació amb la que anys enrere haguéssim somiat. Per això hem d'adequar el missatge al medi. El llenguatge que utilitzem serà clau. En Social Mitjana es diu que a més d'utilitzar les tres C's (col.laborar compartir i conversar, principis de la xarxa 2.0) cal utilitzar les tres D's, és a dir, tenir clar que els Social Mitjana impliquen un Deure amb el teu comunitat, a qui has Divertir sense perdre mai la Dignitat.
Hi ha una realitat doncs, a l'hora de treballar amb els Social Mitjana que no es pot obviar. Per fer bé la teva feina has de saber escoltar. Has de conèixer què diu de tu. Has de saber com es diu. Has de saber on es diu. I sobretot has de saber per què es diu. La gent té molt poder en la xarxa i han passat a tenir un paper no només actiu davant les marques, sinó també crític.
Per això hem de tenir cura petits detalls que segurament abans no els prestásemos atenció.
Un exemple molt il.lustratiu és pensar que ara mateix cal plantejar tenir cura dels usuaris, per exemple, de Twitter, amb milers de followers com si fossin persones importants amb un gran poder d'influència. S'han convertit en autèntics prescriptors o botxins de marca amb les seves opinions. La gent crea vincles a les xarxes i aquestes opinions que arriben a través d'aquests canals quallen en els caps dels usuaris. Un exemple una mica exagerat encara il.lustratiu seria si jo pertanyo al club vip de l'empresa "x", tinc la targeta pertinent que m'acredita com a tal, tinc 15000 followers a twitter i em tracten pitjor que al tipus de la meva costat que també pertany a aquest club però té la targeta or però no té un compte a twitter, ni cap xarxa social. A ell se li dóna un tracte de preferència en detriment meu, pel color de la seva targeta, a causa dels hàbits i costums del segle XX que òbviament no incloïen als SM com a generadors d'opinió. Probablement no saben que jo tinc la capacitat de minar aquesta empresa. Des del més profund. Així que pel compte que els porta millor tenir-me content.
Els Social Media estan jugant un paper molt important en les estratègies de les empreses. Ja no es tracta només de la xarxa social de moda on parles amb els teus amics i penges fotos. Ara mateix estem parlant de potents eines de desenvolupament de marca, potents eines de comunicació, i sobretot d'una part fonamental dins d'un pla de màrqueting online. Una cosa que a 15 juny 2011 resulta imprescindible per qualsevol empresa.
Treballar amb Social Media no és fàcil. No és crear un perfil de Facebook. De fet resulta una mica delicat. Un error li pot costar molt car a la imatge de la teva empresa. Cal tenir un discurs. Un pla. No val dir coses buides de contingut que no van enlloc. Has de aportar valor a la teva audiència. Un dels errors típics és parlar per parlar. Generar contingut de farciment.
En aquesta com en qualsevol altra disciplina és important provar i equivocar per poder aprendre i avançar, però com van dir aquest cap de setmana passat al III Congrés de Social Media Marketing de Barcelona, ​​el millor és provar i intentar fallar poc, ràpid i barat. El medi en el qual estem treballant es mou massa ràpid com per poder permetre segons quines coses. Cal córrer per no perdre el tren. Cal arriscar, improvisar, i sobretot, ser àgils. Cal saber moure's ràpid.
A poc a poc els Social Mitjana s'estan començant a prendre seriosament. Però com més tardem a adaptar-nos i en incorporar-los a les nostres estratègies, més caldrà córrer per arribar a pujar a aquest tren. I en aquesta disciplina no hi ha excepcions a l'hora de planificar. Has de tenir-ho tot planificat. Cada missatge. Cada acció.
En definitiva, per fer un bon treball en SM cal tenir una estratègia i una planificació darrere. Per a això hem de haver-nos pujat al tren prèviament. Per a això ha d'haver una creença i un discurs que recolzi totes i cadascuna de les accions que es desenvoluparan al llarg d'aquesta estratègia.
Us convido a la reflexió després d'aquest vídeo, i òbviament a que comenteu tot el que vulgueu.

Pablo Filomeno
Director de Màrqueting i Estratègia Digital
@filomenopablo
15 juny 2011

SOCIAL MEDIA REVOLUTION 2011

Afegir comentari

« enrere