Articles > Blog

L'univers 2.0 i les noves perspectives en la gestió de la comunicació empresarial

És fonamental tenir en compte que les noves eines i usos que
les organitzacions i els seus públics interns i externs realitzen en el
entorn 2.0 estan qüestionant la validesa de l'ordenament jurídic en
aquest àmbit que haurà d'anar adaptant-se a les noves realitats.
Ens trobem davant d'un entorn on la seguretat de la informació
adquireix una especial rellevància. Els riscos que comporta, a més de
ser de caràcter tecnològic, també tenen molt a veure amb el
comportament, és a dir, els derivats de la utilització que els
usuaris fan de la tecnologia.
Per això, l'ús responsable i adequat de la mateixa es converteix en
un repte fonamental a l'hora de treure el major partit possible a les
oportunitats i beneficis que ens ofereix.
També és decisiu subratllar que la comunicació 2.0 ha posat en relleu la necessitat d'eliminar
els comunicats de premsa que fan la majoria de les empreses. No només pot ser que no serveixin per res
(La majoria dels periodistes reben un centenar per dia i els odien), sinó que, a part de ser un recurs improductiu,
es corre el risc que aquests comunicats acabin en el catàleg d'spam o, en el millor dels casos,
generi una pobra imatge per a l'empresa.
Si tenim possibilitats reals de que els grans mitjans es facin ressò de la nostra notícia,
potser valgui la pena fer-la "a mida" de cada mitjà,
a través d'un comunicat específic i adaptat a la línia del mitjà de comunicació en qüestió.
En tot cas, algunes notables inversions d'empreses fan en comunicats de premsa
s'haurien d'orientar a través de les noves fórmules de comunicació i màrqueting 2.0.
Des adwords, passant per la web social. Cal prendre consciència que les regles han canviat.
Com més aviat prenguem consciència d'això, i familiaritzem als nostres recursos humans amb els nous mitjans, millor.

David Escamilla
Director de Comunicació i Relacions Institucionals de Vantage Group

L'univers 2.0 i les noves perspectives en la gestió de la comunicació empresarial

Afegir comentari

« enrere